Monday, June 20, 2011

.::Minggu Jumpa DR::.

Minggu lepas....
mula2 aku batuk,sakit tekak n selesema.... balik kerja pegi la jumpa dr azhar... and then... adik hazim lak selesema n batuk, pegi klinik pulak.... besok hari... aku lekat tulang ikan keli... hadui... sakit yang teramat... macam2 aku buat nak bagi kuar dkt kedai tu.... telan nasik ketul pun x nak jugak... tulang tu dok memusing dkt kerengkung.... telan air liur pun sakit... balik reja p klinik dr azhar lagi, dr tu suruh nganga sedaih saja dia kapit dgn benda seakan akan mcm player muncung tirus yg bengkok gitu.... haaa selesa dah tekak aku.... dalam masa yang sama, haziq pun sakit mata... bukan sakit mata yanng berjangkit tu.... dari dalam kereta lagi dia habaq dkt aku kata mata dia terkena bantal... pastu dia dok genyeh2 dengan kuat... mata hitam dia luka.... dr trus buat surat kena p hospital dengan segera... adoi.... kelam kabut kami di buatnya.... balik solat mandi n solat maghrib dulu di rumah.... aku pun siap baju dlm beg siap2 kalau2 haziq kena tahan wad.... lps maghrib kami bertolak ke umah mak ayah aku dulu tinggal adik hazim d situ... kesian lak nak bawak dia mlm2 g kecemasan... pengalaman aku sblm ni kalau g hospital kangar bahagian kecemasan mmg lambat sesangat.... lbh kurang 2 jam masa untuk menunggu jumpa DR... alahai leceh betulkan.... tapi... mlm tu kami p emergency x lama sangat... sekejap ja.... kira ada perubahan la dengan sebelum ini... DR pun ramai... bila dkt kecemasan... DR chek n letak ubat apatah nak nengok luka dkt mata hitam haziq.. mmg mata hitam dia ada luka sikit.... alhamdulillah Dr kata x yah admit dkt hospital... aku bersyukur la.... tapi... DR buat surat plk untuk berjumpa pakar pada keesokan hari... hadui....
mlm ni kami semua tidur dkt umah mak aku dkt laka selatan... aku ingt dah lewat mlm... rupa2nya baru pkl 10 lebih...
besok hari kami tgl adik hazim dkt tok echah... awai2 pagi kami kuar nak g jumpa pakar dkt hospital... pakar chek kata skit ja luka... dia bagi ubat n then temujanji seminggu lps tu... alhamdulillah.... pakar nasihatkan haziq cuti hari ni... kami tgl haziq dkt mak na kejap...
keesokan harinya.... adik hazim lak demam panas... aku terpaksa cuti jaga adik... kesian dkt adik... x ambik ubat pun sbb ubat yang nurse bagi time cuck setahun tu masih ada... so aku bagi adik mkn ubat tu dulu la.... bila adik makan ubat tu... mmg kebah n peluh cerau(haziq suka sebut) selepas 6 jam panas balik... ha sudah mcm ni.... makan ubat sampai habih sebotol pun mcm tu jugak.... besok kena ambik ubat adik plk la....
ambik ubat adik dkt klinik faezah plk... DR faezah bagi 2 jenis ubat ja... padahal adik hazim deman, batuk selesema... selalunya Dr akan bagi 4 jenis ubat... deman, antibiotik,selesema n batuk... DR faezah hanya bagi 2 jenis ubat sahaja... rasanya ubatnya kuat kot... sbb ubat antibiotik sehari mkn 2 ml sekali sahaja... ubat demam sehari 2ml 4 kali... mkn ubat tu... n jelum dengan air daun bunga melur alhamdulillah hazim trus kebah....
ALLAMDULILLAH... SEMUA SEMAKIN SIHAT.... cuma adik hazim ada skit2 lagi batuk n selesema.... hazim kalau batuk n selesema mmg payah nak lega.... mama doakan semoga anak mama cepat sembuh mcm biasa.... kalau adik x sehat... adik akan merap..... n merengek...

aku anggap ni adalah ujian dan dugaan pada hambanya..... amin

No comments:

Post a Comment