Monday, June 20, 2011

.::Kolesterol::.

Aduh.... Hari sabtu masak nasik lemak+sambal tumis+telur rebus goreng+ikan goreng+sosej rebus.... Ahad lak pulut lemak.....Banyak sungguh kolesterol yang masuk dlm perutku kelmarin....
Almaklumla memandangkan kelmarin hari cuti (weeked)... my asben request masak pulut... anak ku si haziq tu... mmg suka sgt la kalau nasik lemak n pulut.... lagipun balence beras pulut yang bulan lps masih ada.... breakfast lunch n dinner dgn pulut la seharian... kehkehkehkeh... my asben g market beli santan n banana.... dah la aku x sempat nak rendam semalaman beras pulut tu dulu.... aku basuh cuci2... sempat la rendam sat x sampai sejam... pastu aku kukus entah berapa lama tah... kira sampai masak la... pastu aku rasa mcm keras lagi... x berapa nak lembut... aku gaulla pulut tu dengan santan yang dah di masak bersama sedikit garam... x lembut jugak... kemudian aku masak dengan api tengah beberapa minit baru lembut....
ha tunggu apa lagi... aku suapla si haziq pulut lemak tu dengan banana.... punya la mkn banyak... habih dia suruh tambah lagi.... syok sgt aku kalau apa yang aku masak anak-anakku n asben suka makan n makan sampai abih.... aku plk mkn pulut lemak ni dgn sambal tumis + telur rebus goreng.... ha.... aku ulang mkn sampai 3 kali, maknanya.... 3 biji telur aku dah mkn hari tu.... alahai.... banyaknya kolesterol.... tapi x mengapa.... cover untuk hari isnin aku nak posa.... insyaallah akan turun la kolesterol dlm tubuh badanku ini....
sambung citer pasal haziq dgn pulut... selalunya tgh hari dia akan tidor... tapi hari ni x plk... heran... sampai ke petang dia tahan... x lena... yang kami 3 ni berapa kali dok zzzzzzzzzzzzzzzz... dia dok mengadap kartun dia la chanel 611 n 613. Bila petang... dia dah mandi apa semua.. aku suap pulut+banana lagi... syok sungguh suap dia... habih mintak tambah.... tapi.... dia x jugak ngantuk.... menghairankan..... pulut itu mgkn vitamin bagi dia kot... heeeeeeee.... selalunya... dlm pukul 6 7 ptg dia dah ngantuk. cergas lagi.... dia bertahan sampai pkl 10 mlm.... itu pun kami tutup segala lampu bagi gelap gelemat... baru si abang haziq n adik hazim tidoq.... kalau x... Ya ALLAH... kami berdua yg akan lup dulu.... hihihihihihi....

weeked nanti mama masak nasik lemak n pulut lagi k......

No comments:

Post a Comment