Tuesday, July 19, 2011

AnakKu... Hazim Syafiq

Salam too all.... hari ni aku nak cerita sikit tentang anakku yang ke 2 ni...
Patang kelmarin time aku p ambik hazim dkt umah mengasuh (Umah Kak Ina), gembira sesangat aku tengok anakku (adik hazim) dah boleh berjalan banyak step dah.... wah... terharu aku.... suprise bagi aku... tapi tu la... dia atur langkah kalut skit.... x berapa nak stabil lagi la.... Insyaallah mama doakan semoga anak mama cepat2 boleh jalan....
Hari ni 19 July 2011, umur Hazim Syafiq dah menjangkau 1 Tahun 1 Bulan 15 Hari....
Abang Haziq Syahmi boleh berjalan dlm 9 bulan... mana tak awainya.... petua dari org tua2 kata... kalau nak bagi anak2 boleh jalan awai... bangun pagi2 time matahari x naik lagi tu.... air embun pun masih ada lagi dkt rumput.... ha... bagi anak2 jalan atas air embun tu... INsyaallah anak2 akan cepat boleh jalan.... ^_^
Masa baru dapat anak 1st mmg la semua excited kan.... mai anak kedua ni... kurang la skit excited tu.... hehehehehe...
WAlaupun adik Hazim lambat sikit boleh berjalan... tadi adik hazim cepat bercakap... dah banyak perkataan yang adik Hazim boleh sebut....
Yang penting perkataan pertama yang adik Hazim boleh ialah.... M.A.M.A la.... mama sayang adik....

Perkataan-perkataan yang adik Hazim boleh sebut sekarang....
M.A.M.A kekadang M.A
B.A.B.A.H kekadang B.A.H kekadang bunyi A.B.A.H
B.U.A.H yang ni mmg sentiasa dengar bunyi yg sama ja... -> kalau balik umah tok dia ja... dia sebut n tunjuk buah rambutan tepi umah tu....
T.U..... T.U..... T.U..... sambil dia tunjuk kelima-lima jarinya -> kalau dia nak-nak sesuatu pun dia sebut perkataan ni... hehehe...
N.A.K... N.A.K....
T.A.T.A sambil dia gerak ke kanan ke kiri tapak tangan dia...
yang ni ja yang aku ingat... nanti kalau ada lagi aku update sini....


No comments:

Post a Comment