Tuesday, May 7, 2013

Emas Lagi Bagus Dari ASB dan Tabung Haji


as salamualaikum....
Kali ni  siti nak bagi ilmu skit.... 


di petik dari blog: mohdzulkifli

Dan yang bestnya bila beli emas ni, tak perlu risau pasal dividen banyak ataupun sikit. Sebabnya trend harga emas memang menaik dalam jangka panjang. Dalam masa 10 tahun kebelakangan ni, kenaikan harga emas tak kurang dari 20% setahun.
Tapi kalau simpan ASB dan Tabung Haji, pulangan cuma sekitar 5% hingga 8% jer. Itu belum tolak inflasi 4%, dan zakat 2.5%. Bila tolak sana sini, pulangan bersih cuma sekitar 1% bagi Tabung Haji, dan 1.5% bagi ASB. Ah... jauh lebih baik simpan emas.
Kepada kawan-kawan yang nak beli emas, boleh juga contact saya. Saya boleh bantu, insyaAllah sebab saya 'terdaftar' jadi dealer emas Public Gold. Saya tak buat bisnes emas sebab modal tak besar, takut risiko terhilang emas, kena rompak, dan banyak benda hukum hakam jual beli emas yang belum clear. Uh... tak berani lagi...
So, setakat beli dan simpan, dan bantu kawan-kawan, insyaAllah.
Wallahu 'alam.


Setakat kajian saya, saya nampak beli emas Public Gold adalah yang terbaik untuk simpanan. Sebabnya banyak. Antaranya, senang beli, senang jual. Tak banyak syarat itu dan ini seperti tak boleh buka seal, tak boleh calar, tak boleh bengkok dsb.
Untuk semak harga emas semasa Public Gold, sila ke website:

No comments:

Post a Comment