Monday, May 14, 2012

.:: Operasi Di Luar Rumah ::.

Alhamdulillah... weekend ni kami tak kemana-mana... so kami boleh la menarah rumput di tepi rumah yg sudah lama di biarkan... huhuhuhuhu... dah lama rasanya aku tringin nak buat mini garden... tp masa x mengizinkan... biasalah... aktiviti kami hujung minggu... kalau x balik kampung.. kami akan jejalan ke shoping komplex... hehehehe... aku pun bukannya rajin sgt... so bila tgk gambar dkt google geram rasanya.... cantik-cantik ja... mcm nak balik buat la tu jugak... hehehehe... Pokok-pokok bunga pun bukannya banyak sangat pun dkt umah aku tu.... Adala sikit... :-)
Mula-mula aku cadang nak tanam ja semua kawasan tepi umah aku tu dgn rumput karpet... memandangkan rumput-rumput lain terlalu banyak sgt... so x jadi la rancangan itu... aku cuma beli 2 keping ja rumput carpet tu... tiap-tiap 1 keping tu aku potong menjadi 2 so dapat la 4 keping kesemuanya...(1kaki X 1kaki). Aku tanam jauh-jauh menjadi 4 tompok.... nanti dia akan menjalar le ke tempat lain... 2 keping rumput tu RM8.00.

Blum siap lagi mini garden aku tu... di sebabkan anak2 pun kurang sihat sabtu dan ahad... maka terbelengkalaila proses ini... nanti siap insyallah aku akan upload gambar.


2 comments:

  1. wahh... best2...aku je yg belum menjadi2 mini garden...malaih maaa

    ReplyDelete
  2. hahaahahah.....geram sgt tgk rumput bermaharajalela tu yg kena proses jgk mingguni... nanti minggulainkot2 ada program lain ka ha terbengkalai la...

    ReplyDelete