Thursday, December 3, 2009

raya aidiladha 2009

cerita pasai raya korban tahun nih..... mmg sedih la... di pagi raya aku demam dan sakit kepala... mmg aku mlm raya tuh... aku tak bleh nak tidoq nyenyak sbb bdn panas sangat dan terlalu sakit kepala... tgh mlm tuh.... aku sentiasa jelum kepala dgn air sampai ke pagi... pagi raya tuh mmg aku bgn lambat la skit... lps mak, ayah, hubby n yati p semayang baru aku bgn p mandi... dak pakai baju raya apa pun... bersiap untuk anak ja... pastu aku tidoq balik... lps depa semua balik dari semayang... bangun mkn sbb ada sedara mai raya.... hubby ajak p hospital kepala batas (kecemasan), sbb hari raya pertama mana ada klinik swasta bukak... terpaksa la p jugak HKB... nak bli ubat dkt farmasi takut jgk... silap mkn ubat nanti ada efect lak...
dkt kecemasan HKB dak la berapa ramai sgt org... selalunya.. kalau aku p kecemasan Hospital Kangar... mau tak mau kena tgu 2 jam ke atas la... lagi pun raya pertama mana nak ada org sgt... tapi... aku dpt rasakan mmg sunyi giler lah HKB pada hari tuh... bila jumpa DR check apa semua.... DR kata aku nak kena tahan wad dlm 2-3 hari depa nak tgk demam aku nih turun ka berlarutan... dan nak suntik ubat virus H1N1 (sbb DR kata aku ada simtom2 H1N1) ibu mengandung berisiko tinggi untuk dijangkiti... nangis aku dgr DR kata nak tahan aku dkt wad... aku kata nak bincang ngan hubby dulu... last2 kami dua buat keputusan tak mau masuk wad... kena la tandatangan surat perjanjian dgn hospital kata ingkar masuk wad... kalau apa terjadi tanggung sendiri... tawakal ja lah... mudah2an di jauhi virus tersebut... dan aku cepat sembuh....
balik mkn ubat.... pastu alhamdulillah la demam semakin pulih... kepala pun dak sakit lagi.... syukur sgt2.... mudah-mudahan aku dan baby sentiasa sihat selalu....
sekarang ni dok letih-letih sbb HB kurang sgt... mula2 check 9.5 pastu 2 minggu lps tuh... 9.1 semakin turun... aku berdoa semoga minggu nih dan seterusnya HB aku semakin meningkat... sbb nak kena p check lg hari ahad nih... selalunya kalau ibu-ibu yg baru mengandung nih.. sebulan sekali ja p klinik check perut... aku nih tiap2 2 minggu skali nak kena pi klinik.... walau mcm mana pun... aku bersyukur kerana ada org lain yg lebih teruk lagi dr aku... mudah-mudahan aku dan baby sihat untuk mengharugi ujian dari NYA..

Doa dari kawan2 memberi semangat kepada ku...

No comments:

Post a Comment