Tuesday, May 19, 2009

JoGginG TiMe

selepas joging


Pada petang ahad, suamiku ajak pegi ke tasek jitra... katanya nak joging..
Lama betul kita orang dak joging... maklumlah sejak tinggal di rumah sendiri nih tak dak tempat yang dekat dan sesuai untuk berjoging... Time dok dekat Perlis dulu tempat riadah dekat2 ja.. Boleh di katakan selalu jugak lah kita berjoging... Balik kerja, petang-petang ada masa gak nak ke Denai Larian... Berapa minit je... leh sampai situ... Sekarang... kalau nak sampai ke sana mau dkt 30 minit... Kami pun dah lama dak menjejak kaki ke Denai...
Cuma sekarang kalau nak riadah kita ke sini je lah... Time kami sampai, dak ramai pun org yang mengunjungi.. mungkin hari ahad kan, Kedah bekerja... mungkin lewat sikit lah dia orang sampai... lagipun hari ni cuaca agak mendung and baru je lepas hujan..

Cerita pasal joging... Aku and anak cuma joging setempat ja... Hubby yang joging sorang2... Jauh jugak trek tu rasanya dlm 500meter kot. Teringin gak nak jogging... tetapi memandangkan jauh sangat rasa dak larat la plk... Stamina aku sekarang memang dah down.. naik tangga satu tingkat je pun dah penat... huhuhuhu... macam mana nak jogging jauh tu... Apa-apa jenis sukan pun aku dah tak terlibat... Bukan senang nak membina stamina baru... ianya kena berterusan baru menten.. Cukuplah pada aku, tiap2 minggu ikuti erobik di tempat kerja... hehehe... (kekadang je pun aku p)

No comments:

Post a Comment